Home Opinió DAVANT LA NEFASTA GESTIÓ DEL SERVEI DE LA RECOLLIDA DE LA BROSSA,...

DAVANT LA NEFASTA GESTIÓ DEL SERVEI DE LA RECOLLIDA DE LA BROSSA, MUNICIPALITZEM EL SERVEI, DEFENSEM ELS DRETS LABORALS I ASSENYALEM ELS RESPONSABLES!

198
0
La CUP de Torredembarra venim denunciant des de fa anys la mala gestió del servei de la recollida de la brossa i gestió de residus, i a la vegada que denunciem la mala gestió, també portem anys denunciant-ne el model de gestió privat d’aquest i d’altres serveis bàsics pel municipi.
Entenem que només des de la gestió pública, transparent i democràtica del servei es podrà garantir-ne la qualitat, i això és el que venim defensant des de que tenim presència a Torredembarra: municipalitzar el servei, reduir els costos, garantir els drets laborals, revertir els possibles beneficis econòmics obtinguts en la qualitat del servei i poder disposar d’un millor control i avaluació.
En aquest sentit, volem remarcar que la CUP de Torredembarra vam ser la única formació política que vam votar en contra de l’adjudicació del contracte de la recollida de la brossa a una empresa privada, en aquest cas Nordvert, i en aquest mateix sentit, vam fer una proposta per a la internalització del servei, és a dir, per a recuperar-se la gestió pública.
I vam votar en contra perquè:
-Privatitzar un servei significa que una empresa privada fagi negoci d’un servei bàsic necessari per a la gent.
-Privatitzar significa encarir el preu del servei.
-Volíem i volem municipalitzar el servei de la recollida de la brossa, així com altres.
-No és cert que un servei privat funcioni millor que un de públic, i la constatació són els contenidors desbordats, la brutícia i la pudor.
-Perquè l’Ajuntament i el seu equip de govern, durant 4 anys, no va preveure que Torredembarra és un municipi que en certes temporades de l’any incrementa de forma substancial la població i això genera més necessitat d’un servei públic fort i eficient que sigui capaç d’absorbir.
És en aquest sentit que la CUP ens plantegem emprendre vies legals contra l’Ajuntament, per inacció, i contra l’empresa Nordvert per incompliment de contracte. A la vegada, exigim a l’Ajuntament que es mogui i que actuï també per vies legals contra Nordvert, exigint el compliment forçós de la prestació, una indemnització per danys i perjudicis, i que finalment resolgui el contracte.
Insistim a l’ajuntament a posar-se les piles i remar el direcció al sentit comú, és a dir, remunicipalitzant el servei en el menor temps possible.
Finalment ens posem al costat del conjunt de treballadors i treballadores de l’empresa Nordvert. Els i les treballadores no són en cap cas les responsables de la situació generada, ans al contrari, ho són l’Ajuntament i la pròpia empresa adjudicatària; i és en aquest sentit, que si la plantilla de treballadors i treballadores decideix iniciar una vaga o un cicle d’accions i/o mobilitzacions, ens tindran al seu costat.
Per un servei públic i de qualitat, recuperem la gestió pública de la recollida de la brossa!
CUP de Torredembarra