COMUNICAT A L’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE SANT JOAN

En vista de l’interès generat sobre el posicionament de Ciutadans respecte la cavalcada de Reis de Torredembarra celebrada al Barri de Baix a Mar en vers a aquestes declaracions:

“¡¡¡OBLIGARON a los niños y niñas a recoger los regalos bajo esteladas en Torredembarra!!!

La frustración y el rencor del Alcalde, Eduard Rovira, y de la concejal de cultura, Núria Batet, es tal después de la victoria de Ciutadans en #Torredembarra, que pretenden forzar y adoctrinar a los niños del pueblo con un único pensamiento. Intentan llenar de banderas lo que no llenaron en las urnas.”

Tal i com ens vam comprometre al finalitzar el ple del mes de gener amb alguns representants de l’associació i per tal de donar resposta a la petició dels veïns, volem comunicar que:

1- El missatge que vol transmetre Ciutadans en aquestes declaracions és sobre, quina necessitat hi havia de que a la nit més màgica de l’any, com és la cavalcada de reis, hi hagués penjada una estelada, en un acte festiu i públic enfocat a la canalla, depenent de la Regidoria de Cultura.

2- En cap cas Ciutadans ha al·ludit ni responsabilitzat a l’Associació de Veïns Sant Joan de Baix a Mar sobre aquests fets.  Les nostres declaracions anaven dirigides als responsables de vetllar pel correcte funcionament de la cavalcada; l’Ajuntament, l’Alcalde i la Regidora de Cultura. Ciutadans com a primer partit de l’oposició a l’Ajuntament ha de realitzar funcions de control, fiscalització i vigilància a la tasca del govern per tal de que els actes públics es realitzin en espais de neutralitat i llibertat política.

3- És cert, que les paraules utilitzades en les nostres declaracions del dia 7 de gener, poden arribar a ser desafortunades i conseqüentment demanem disculpes si algun veí s’ha sentit ofès. En aquest sentit, el Grup Municipal de Ciutadans, resta disposat a reunir-se quan l’Associació ho consideri adient per tal d’arribar a una entesa i mostrar la nostra predisposició a treballar conjuntament amb totes les associacions de Torredembarra.

4- Finalment volem remarcar que el nostre missatge de fons era qüestionar la necessitat de que en aquest acte tan màgic pels nens i nenes hi hagués una estelada sota els seients dels reis.

Per tot això, des del Grup Municipal de Ciutadans restem oberts a reunir-nos amb vosaltres si ho desitgeu per tractar aquest assumpte o altres que us puguin afectar com a col·lectiu veïnal. Podem concretar qualsevol dia i hora través d’aquesta mateixa adreça electrònica.

Atentament,

Toni Cruz – Portaveu de Ciutadans Torredembarra